Activitati din cadrul proiectului
12.06.2015 18:26
Fişa postului
TEMĂ DE LUCRU: întocmirea fişelor de post pentru şefii de departamente.
Obiectiv:
· să se realizeze descrierea activităţilor şi atribuţiilor îndeplinite la nivelul compartimentelor existente (financiar-contabil, marketing, comercial, resurse umane, secretariat).
Problematizarea:
· în firma de exerciţiu nou înființată trebuie să se realizeze organizarea structurii prin intermediul unui instrument denumit „fişa postului“;
· fişa postului este un document operaţional important ce prezintă în detaliu descrierea postului şi cerinţele postului pentru ca un angajat să-şi poată exercita în condiţii normale sarcinile de muncă în scopul îndeplinirii obiectivelor individuale;
· fişa postului este un document organizatoric indispensabil fiecărui salariat, fiind totodată un suport pentru evaluarea obiectivă a rezultatelor muncii acestuia;
· fişa postului este structurată pe două mari capitole: descrierea postului și cerinţele postului.
Sarcină de lucru:
· se distribuie participanţilor cartonaşe colorate;
· fiecare culoare reprezintă un departament din cadrul firmei: albastru – departamentul financiar-contabil; roşu - departamentul de marketing, portocaliu - departamentul comercial, verde - departamentul resurse umane, galben – departamentul secretariat;
· în funcţie de culoarea extrasă, participanţii se împart pe echipe;
· fiecărei echipe i se distribuie sarcina de lucru: întocmirea fişei postului departamentului vizat, ţinând cont de o structură dată;
· fiecare echipă are la dispoziţie 20 de minute pentru a întocmi fişa postului pentru un anumit şef de departament din cadrul firmelor de exerciţiu constituite;
· la încheierea timpului acordat, echipele îşi vor prezenta rezolvarea realizată la tema dată sub forma unui document PPT.
FIŞA POSTULUI – FE .............................................
I. Descrierea postului
1. Postul_________________________________________________________________
2. Compartimentul_________________________________________________________
3. Nivelul ierarhic__________________________________________________________
4. Ponderea ierarhică_______________________________________________________
5. Relaţii organizatorice:
de autoritate:
· ierarhice_______________________________________________________________
· funcţionale_____________________________________________________________
· de stat major___________________________________________________________
· de cooperare___________________________________________________________
· de reprezentare_________________________________________________________
· de control______________________________________________________________
6. Obiective individuale_____________________________________________________
7. Atribuţii, sarcini, responsabilități____________________________________________
II. Cerinţele postului
1. Competenţa profesională:
Pregătire______________________________________________________________
Experienţă_____________________________________________________________
Cunoştinţe_____________________________________________________________
Calităţi şi aptitudini_______________________________________________________
2. Competenţă managerială:
Cunoştinţe_____________________________________________________________
Calităţi şi aptitudini_______________________________________________________
3. Cerinţe specifice postului__________________________________________________