ACTIVITATI- Concurenti

17.06.2015 19:13

                                          Concurenţa firmei de exerciţiu

 

Criterii

Concurent A

Concurent X

Concurent Y

Cine sunt concurenţii?

 

 

 

Ce forţă de vânzare au?

 

 

 

Ce cote de piaţă au?

 

 

 

Ce avantaje competitive au?

 

 

 

Ce strategii de preţ are concurenţa?

 

 

 

Ce strategii de comunicare/reclamă?

 

 

 

Care este volumul pieţei potenţiale?

 

 

 

 

 

Concurenţa firmei de exerciţiu

 

 

Obiective:

·         identificarea principalilor concurenţi ai firmelor de exerciţiu;

·         cunoaşterea particularităţilor concurenţilor;

·         realizarea analizei concurenţilor de pe piaţa firmelor de exerciţiu.

 

Posibilităţi de utilizare:

·         în susţinerea evaluărilor în prezentările viitoare;

·         pentru familiarizarea elevilor cu piața firmelor de exercițiu;

·         la realizarea planului de afacere.

 

Mod de organizare a activităţilor:

·         activitate pe grupe, cu cadrul didactic în calitate de moderator.

 

Resurse utilizate:

·         flipchart, instrumente de scris, post-it-uri.

 

Durată:

Pregătire: 5 minute.

Realizare: 15-20 minute.

Evaluare şi feedback: 10 minute.

 

Desfăşurare:

Pregătire

·         se separă participanţii în grupe de lucru aleator printr-o metodă la dispoziţia moderatorului (postit-uri, simboluri grafice, etc.);

·         se împarte în sală sarcina în vederea completării fișelor de către participanţi prin studierea surselor informative și prin discuții în grup;

·         profesorul împarte fişele de lucru.

 

Realizare

·         explică importanţa identificării concurenţilor firmei de exerciţiu din baza de date existentă;

·         elevii caută informaţii despre concurenţii firmei lor plecând de la exemplul oferit:

Concurentul numărul unu al companiei A este X. Cel mai puternic concurent al firmei X este Y. Cu toate că produc şi ele sucuri naturale, companiile Z sau T nu sunt concurenţi atât de importanţi pentru X. Deci o firmă poate considera drept concurenţă firmele care realizează produse asemănătoare sau din aceeaşi clasă de produse.

 

Evaluare şi feedback

·         pe baza unor criterii prestabilite: originalitatea ideii, argumente pentru fiabilitatea ei, eficienţă economică, etc., fiecare grup acordă puncte celorlalte grupuri pentru a identifica cea mai reuşită idee de afacere.

 

Alternative de lucru:

·         se elaborează fişele de lucru;

·         se realizează evaluări rezultate în urma discuţiilor din grupe;

·         se realizează documentaţia necesară planului de afacere al firmei de exerciţiu.

 

 

Recomandări :

·         stimulează cooperarea în cadrul unui grup şi motivaţia intrinsecă;

·         participanţii devin subiecţi ai unui proces educaţional;

·         feedback-ul trebuie dat imediat.

 

Înapoi

Contact

Educație cu profit

© 2015 Toate drepturile rezervate.

Creați un site gratuitWebnode